[O2] Xenony D1S - nowe żarówki i kiepska barwa światła
Kupiłem 30 Lipca komplet nowych Oryginalnych! żarówek Osram D1S za 300 pln.
Według informacji z gooogle i od sprzedawców, każda żarówka potrzebuje ok 20-40 godzin
na tzw rozświecenie (3-6 miesięcy).
U mnie trwa już to 50 godzin (3 miesiące) i niestety nie widzę tego "rozświecenia" :x barwa jest taka jaka była od początku - biała zamglona.
Czy to wina przetwornic ?
* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
Octavia2Limited, "biała zamglona" tzn. jaka? Za mało niebieska, czy palniki za słabo świecą ( nie dają "ostrego" światła ). Może soczewki są przybrudzone? Jak spojrzysz na nie z boku przy zapalonych światłach to są krystalicznie przezroczyste, czy widać na wierzchu taką jakby mgiełkę...
a masz oznaczenie klasy tych żarników?
Zarnik zarnikowi nie równy - przy ori raczej to dziwne, ale kto wie czy przypadkiem przy tym szaleństwie do minimalizacji kosztów, oszczędzają nawet na zarnikach.
Octavia2Limited, "biała zamglona" tzn. jaka? Za mało niebieska, czy palniki za słabo świecą ( nie dają "ostrego" światła ). Może soczewki są przybrudzone? Jak spojrzysz na nie z boku przy zapalonych światłach to są krystalicznie przezroczyste, czy widać na wierzchu taką jakby mgiełkę...
Tzn. nie krystalicznie biała. Nie świeci pod żadnym kątem delikatną barwą niebieską. Barwa jest bardzk podobna do tej "4300" ze zdjęcia:
Palniki święcą średnio ostrym światłem. Można śmiało przez chwilę wpatrzyć się w soczewkę.
Jutro zwrócę dokładnie uwagę na soczewki i dam znać jak to wygląda.
[ Dodano: Sob 17 Lis, 12 04:08 ]
Zamieszczone przez rims.net.pl
a masz oznaczenie klasy tych żarników?
Zarnik zarnikowi nie równy - przy ori raczej to dziwne, ale kto wie czy przypadkiem przy tym szaleństwie do minimalizacji kosztów, oszczędzają nawet na zarnikach.
Octavia2Limited, to rzeczywiście lipna sprawa. może faktycznie wyczyścić soczewkę, ale przecież z drugiej strony to nie dlatego nie świeci niebieskawą barwą, tylko poprostu byłaby mniejsza widoczność.
Na ostatnim zdjęciu widać, że np. fabryczny żarnik ma lepszy system wykonania styków przy uszczelnieniu - te blaszki - ale to tak w kwestii cięcia kosztów przez producenta, a nie barwy światła
Ja tez dwa tygodnie temu wymieniłem żarniki na nowe i tez świecą biało-zółtym światłem :-/
wcześniej było biało-błękitne, też mam zarnik Osrama 66144 a wcześniej był 66142. Zobaczymy czy później barwa światła się zmieni.
Ale różnica jest na plus bo po wymianie wieczorem widzę więcej niż wcześniej tz. światło tak jakby było by mocniejsze
Octavia2Limited jak wrzuciłeś fotki to odrazu lepiej
Te dwa żarniki nie są takie same.
róznią się dwoma parametrami:
66144 ma barwe 4150K i strumień świetlny 3200 lm (+/- 450lm)
66142 - z tego co pamiętam miał 4300K i strumień świetlny chyba też 3200lm ale (+/-10%)
Oznacza to ze żarnik który kupiłeś bedzie faktycznie nieco miał inną barwe (mniej białą) i może też dawać mniej światła.
Nie mam pojęcia czemu osram zmienił ten produkt? pewnie jak wszedzie koszty,... albo po to by sprzedać nowsze żarniki 66140SVS jak podaje producent około 30% wiecej swiatła
barwa ta sama 4150K a trwałość 500h krótsza nie wiem jak z ceną.
Witam, kiedyś w tym wątku dyskutowaliście na temat różnic w żarnikach Osram i rims.net.pl wyjaśnił o co w tym chodzi
Zamieszczone przez rims.net.pl
Oznacza to ze żarnik który kupiłeś bedzie faktycznie nieco miał inną barwe (mniej białą) i może też dawać mniej światła.
Na portalu aukcyjnym można znaleźć żarniki (jak na załączonej fotografii) wyglądające tak samo jak na innych fotkach z tego wątku, które kosztują 140zł i mają roczna gwarancję!. Jak uważacie czy są to oryginalne produkty OSRAM czy ...?
I pytanie do Octavia2Limited, czy te żarówki które nabyłeś z kodem 66144 jakoś się spisują??
Dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym znalazłem takie same, o tych samych oznaczeniach kodu żarnika 66144 (numer i kod QR były inne) i były one zapakowane w opakowanie chyba takie serwisowe na których były loga całej grupy VW (fotka poniżej). Niestety kosztowały 220zl za sztukę, ale sprzedawca zapewniał że są to oryginalne Osram. Czy może być taka różnica w cenie między sprzedażą w necie a w sklepie stacjonarnym?
Czy może są to żarówki z dalekiego świata np takie same są tutaj!
witam i mnie spotkał zaszczyt spalonej lampy wyładowczej co łączy się z zakupem nowych posiadałem Philips XenStart zakupiłem Boscha Xenon po 230 zł za sztukę kuzyn pracuje w auto landzie i po rabacie cena taka wyszła szału nie ma a czy oryginalne nie wiem bo nie znalazłem info jak sprawdzić Osram i Philip to wiem bo sporo informacji jest ,,,Dziś zmieniłem zacząłem od tej co na różowo świeciła wymiana na mrozie i parkingu osiedlowym 15,30 start jedna poszła szybko to zapaliłem czy biega i o dziwo świeci w porównaniu z tą starą to lipa jakby słabiej i bardziej żółto to wymiana drugiej strony mały kłopot zimno w rączki i lampa się zaparła ale nic na siłę i poszło ładnie i efekt lepszy bo barwa jednakowa i nie ma do czego porównać świeci jak po żółtaczce jestem nie zadowolony teraz to kwestia przyzwyczajenia się do nowej barwy światła plus że działają i nic się nie spaliło mam cichą nadzieję na rozbłysk z biegiem czasu jak ich szlak nie trafi jutro sprawdzę w nocy BOSCH to tylko lampa wyładowcza poniżej oczekiwań i nie tania i zapewne nie trwała
dodatkowe info z opakowania
Osram 66144
GF 53620U
Philips 85410
odpowiedniki tych najsłabszych 4,1 k
ok polatałem po nocy i super można śmigać ciud widać jakby lepiej efektu szpanerskiego nie ma światło białe z niebieską nutką jest białe z nutką żółta i mam wrażenie że z każdym dniem coraz lepiej
to do zobaczenia za 5-8 lat jak się skaczą w tym temacie
A ja koniec końców kupiłem Philipsa XenStart. Moja uwagę zwróciła dokładność wykonania tej blaszanej obudowy - wszystko pogięte do kantu i równo. Technicznie wyglądają one dużo lepiej od Osramów, które przy okazji spalenia się jednego z nich wymieniłem. Światło jakie emitują jest dobre ale nie mogę go porównać do tego co było bo wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.
poniżej zdjęcia XenStart
Komentarz